Meniny má: Aleš

Aktuálne vydanie:
Ročník: 7, číslo: 2/2018
ISSSN: 1338-5739
PONDELOK 14. máj 2018
 

Kategória: OC RetroČíslo: 02/2016

5. VÝROČIE OC RETRO- Pobežte s nami 28. mája!

 
Vďaka pravidelnému behaniu si posilníte srdcovo-cievny systém i imunitu, rýchlejšie odbúrate stres a odmenou vám bude lepšia kondícia, nálada aj spánok. Akým chybám sa však treba vyhnúť najmä pri začiatkoch s behom?
 
Primerané tempo
„Väčšina laikov sa dopúšťa zásadnej chyby, bežia, koľko vládzu. Vôbec nevenujú pozornosť intenzite behu,“ hovorí bežecký kouč Radoslav Ivan. Ak je človek netrénovaný, väčšinou nevládze s dychom a srdce mu búši ako o život. „Treba si uvedomiť, že v začiatkoch sa človek musí sústrediť najmä na budovanie vytrvalosti a začať pomaly a s rozumom,“ dodáva Ivan.
 
Pravidelnosť
Behať je vhodné aspoň 3× týždenne po polhodine. Ak však máte skúsenosť so silovým alebo kondičným tréningom a nie ste úplný začiatočník, môže behať 4- až 5x týždenne.
 
Kvalitná obuv
Aby ste si mohli beh naplno a zdravo vychutnať, kúpte si vhodnú obuv. Kouč súhlasí. „Dnes je na trhu široká ponuka kvalitnej bežeckej obuvi. Noha musí byť stabilná a tenisky by mali odpružiť nárazy
na tvrdom povrchu.“
 
Rozohriatie je dôležité
Beh, ako každá pohybová aktivita, si vyžaduje rozcvičenie a zvýšenie pulzovej frekvencie, aby ste tak predišli zraneniam. Organizmus najprv zahrejte, až potom vybehnite. Na konci behu nezastavte nárazovo, ale opäť si doprajte niekoľko minút chôdze, počas ktorej sa poriadne vydýchate. Vhodný je tiež jemný strečing.
Pri dodržaní našich rád vám už nič nebráni v ceste stať sa nadšeným bežcom. A máme pre vás ešte jednu lákavú ponuku! Príďte si s nami zabehať 28. mája na Retro run! Môžete si zmerať sily a čas v behu na 5 alebo 10 kilometrov, príjemne si užiť deň a zabaviť sa pri bohatom sprievodnom programe. Športu zdar!
 
Vka
 

Retronoviny - dobré noviny pre dobrých ľudí z Ružinova
Evid. č.: EV 4454/11 - ISSN 1338-5739
Vydáva WEON group, a.s.

Design & programming by MK Advertising