Kategória: Zo života BratislavyČíslo: 04/2012

Z diania na magistráte

Bratislavský primátor Milan Ftáčnik predstavil  kroky mesta pri 1. etape Nosného systému mestskej hromadnej dopravy. Je ňou aj rekonštrukcia Starého mos­ta. Oprava mosta by mala trvať 24 mesiacov. Otázku, či most opravia zásadnejšie za 32 milió­nov eur alebo v menšej miere za 28 miliónov eur, rozhodnú pos­lanci mestského zastupiteľstva. Pri drahšej rekonštrukcii by železnú konštrukciu mosta na­hradili novou, pôvodné by ostali mýtne domčeky a niektoré piliere. Podľa Ftáčnika má zásadnejšie prerobenie mosta výhodu v tom, že by sa tým podstatne predĺžila jeho životnosť. Pri menšej rekonštrukcii by životnosť Starého mosta bola 30 až 40 rokov, pri tej náročnejšej, pri ktorej by posta­vili celkom novú konštrukciu, až 100 rokov. Nová konštrukcia mosta by navyše uniesla aj širšie promenádne časti - až 4,5-metrové lávky po oboch stranách.    Hlavné mesto bude žiadať o nenávratný finančný príspevok na prvú etapu koľajovej trate do Petržalky – Šafárikovo námestie - Bosákova, v rámci ktorej opravia aj Starý most. Podľa Ftáčnika chce mesto v projekte pokračovať, pre Bratislavu je podľa neho na najbližších osem rokov kľúčový. Primátor verí, že mestu sa podarí získať peniaze aj na etapu Bosákova - Janíkov dvor. Na webovej stránke mesta Bratislava si občania môžu pozrieť vizualizácie Starého mosta.

Riešenie zámeny pozemkov pod bratislavským Parkom kultúry a oddychu, ktorých vlastníkom je spoločnosť Henbury Development, čaká na zostavenie nového vládneho kabinetu. Po jeho vytvorení sa môže začať realizovať uznesenie mestského zastupiteľstva. Primátora Milana Ftáčnika na rokovania s vládou o zámene pozemkov poverili pos­lanci 2. februára. Spoločnosť Henbury Development už skôr avizovala, že je pripravené zámenu zrealizovať a riešiť tak problém mimosúdnou cestou. Získaním pozemku pod Výskumným ústavom vodného hospodárstva by sa mohlo ísť do záchrany objektu PKO a jeho rekonštrukcie. Ak by boli rokovania úspešné, mesto by získalo štátne pozemky pod VÚVH do svojho vlastníctva a mohlo by ich s Henbury Development vymeniť za tie pod PKO.

Primátor Milan Ftáčnik a starostovia mestských častí Petržalka a Ružinov sa ani na stretnutí 21.3. definitívne nedohodli, za aké pozemky v Bratislave vymenia Kráľovu horu. Vytvára sa však priestor na ďalšie rokovania a primátor bude so starostami hovoriť aj o tom, aký benefit by mestské časti za svoje pozemky dostali. V Ružinove  prichádza do úvahy pozemok pri letisku. Návrh na zámenu pozemkov bol pre­rokovaný na zasadnutí mestskej rady, kde prijali uznesenie, aby sa doriešili ešte stanoviská samo­správ Ružinova a Petržalky.

Budovanie cyklotrasy z bratislavskej mestskej časti Devín do Karlovej Vsi cez chránený ostrov Sihoť stále odmieta Bratislavská vodárenská spoločnosť. BVS chce v prvom rade zabezpečiť ochranu dodávok vody, a až potom riešiť otvorenie priestorov pre cyklistov ako dodatočnú službu. Boli vypracované tri varianty vedenia cyklotrasy. Jednou z nich je viesť ju úplne popri ceste. V ďalšom by popri ceste išla len jej časť a časť by viedla okolo domov a záhrad. Cyklotrasa sa musí dobudovať naj­mä preto, aby sa mohol plnohodnotne využívať budúci cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu. Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje, k nej plánuje devínskonovoveská samospráva vybudovať parkovisko. Mesto by chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období.

Retronoviny - dobré noviny pre dobrých ľudí z Ružinova
Evid. č.: EV 4454/11 - ISSN 1338-5739
Vydáva WEON group, a.s.

Design & programming by MK Advertising